MAKTABGACHA TA’LIM TIZIMIDA PEDAGOGIK TEXNOLOGIYALARNING O‘ZIGA XOS XUSUSIYATLARI
Аннотация
Maktabgacha ta’lim turi O‘zbekiston Respublikasida boshlang‘ich bo‘g‘ini
hisoblanib, bola shaxsini sog‘lom va yetuk, maktabda o‘qishga tayyorlash nuqtai
nazaridan shakllantirish maqsadini ko‘zlaydi. Maktabgacha ta’limda bola 6-7
yoshga yetguncha davlat va nodavlat maktabgacha tarbiya muassasalarida hamda
oilalarda amalga oshirilishi Kadrlar tayyorlash milliy dasturida belgilandi. Bu
tizimni rivojlantirish shartlaridan biri “zamonaviy o‘quv-uslubiy qo‘llanmalar,
texnik vositalar, o‘yinchoqlar va o‘yinlar yaratish hamda ularni ishlab chiqarish”dir
. Tabiiy holda savol tug‘iladi: bu didaktik majmualar bog‘cha bolalari hayotida
qanday rol o‘ynaydi? Nima uchun bugun tarbiya jarayonining og‘zaki metodlaridan
ko‘proq amaliy metodlariga murojaat qilinmoqda? Bu savollarga maktabgacha
ta’lim muassasalarining bosh maqsadi javob beradi: bolani maktabga tayyorlash,
uning ruhiyatida o‘qishga bo‘lgan havasni, qiziqishni uyg‘otish va rivojlantirishdir.